#1
|
|||
|
|||
![]() Was bewirken bei Fahrzeugen die vier oder fünf Parameter die etwas mit "debris" zu tun haben, und wozu dient bei Gebäuden der Parameter ThreatPosed?
Was ich auch gerne wüsste sind die folgenden Parameter, welche ich überhaupt nicht blicke: SpecialThreatValue=0/1 ZFudgeColumn=? ZFudgeTunnel=? |
#2
|
|||
|
|||
DebrisAnims=
This statement forms a list of the animations defined with the MetallicDebris= statement in the [AudioVisual] section which are spawned upon this objects destruction. DebrisTypes= This statement lists which of the [VoxelAnims] is spawned upon this objects destruction. Such debris is chosen and displayed at random from this list. SpecialThreatValue= Can be set to '0' or '1' and determines if this unit over-rides the default threat evaluation logic when the AI makes an assessment of potential threats to itself, or when evaluating potential targets for attack. If you set this to '1', you must also set ThreatPosed=0, or the special logic does not apply as the ThreatPosed= will take precedence. ThreatPosed= Determines the threat rating of this object used in the threat evaluation and targeting logic. Should be set on a scale of 0 - 100. You should set this to 0 if you use the special case of setting SpecialThreatValue=1 otherwise the special threat logic can be nullified. You should ensure this is set to 0 for building add-ons (upgrades) as they are special case structures that do not actually exist by default (they are normally displayed as auxiliary animations on the parent structure rather than as a new structure). Finally, this should be set to 0 for objects which are purely anti-air as aircraft do not use the threat rating values. NOTE: high values for this on BuildingTypes have been known to make the AI build many of them. ZFudgeColumn= Specifies the adjustment to this VehicleTypes Z position (i.e. how far 'in to' or 'out of' the screen it appears) when it is behind overpass (high bridge) support columns and is used to calculate the amount of displacement it causes to impassable isometric tile types. This is normally a negative figure, indicating that the terrain type should be further into the screen hence behind the relevant object. ZFudgeTunnel= Specifies the adjustment to this VehicleTypes Z position (i.e. how far 'in to' or 'out of' the screen it appears) when it is behind tunnel entrances and is used to calculate the amount of displacement it causes to impassable isometric tile types. This is normally a negative figure, indicating that the terrain type should be further into the screen hence behind the relevant object. Aus DeeZire's INI-Guide ![]() |
#3
|
||||
|
||||
Also ThreatPosed bedeutet bei Gebäuden ähnlich wie bei Einheiten welche bedrohung von Ihm ausgeht deswegen sollen nur Defensivgebäude anderes als Null haben.
Der KI benutzt das 1., für die Basis bauen in Verbindung mit Isbase Defense=yes (oder so ähnl) er ist bestrebt ein relativ hohe Bedrohung (hier des Gegners aufzubauen) hier spielen aber noch andere generelle Einstellungen in rules mit 2., Er verwendet das bei der Ausführung der Skripte zum Zielen SpecialThreatValue= wenn auf Eins gestellt wird überschreibt bzw überläuft diese Einheit beim zielen der KI die normale Auswertung und wird vorrangig angegriffen z.B: Ingeniere (weil sie ja keine richtige Waffe haben aber trotzdem gefährlich sind; oder auch Diebe usw) An Yuri hier ist ne deutsche Seite! |
#4
|
|||
|
|||
Kroko, was heißt hier ne deutsche seite? Er hat das irgendwo rauskopiert. Ich hab zwar das nicht alles verstanden, aber ich erwarte nicht dass er das alles übersetzt.
|
#5
|
|||
|
|||
Zitat:
![]() |